Elevii din Câmpia Turzii participă la Maratonul Împăduririlor

Elevii clujeni din zona Câmpia Turzii participă în perioada 14-19 martie 2022 la activitățile de educație ecologică, în cadrul Maratonului Împăduririlor “Pădurea Transilvania 6.0” Inițiat de către reprezentanții Asociației Tășuleasa Social, evenimentul este o amplă acțiune ecologică de plantare a puieților pe un teren degradat din zona satului Tritenii de Jos.

Inspectoratul Școlar Județean Cluj, partener instituțional al acestei inițiative, participă alături de cadrele didactice și elevii din Câmpia Turzii și Tritenii de Jos la această acțiune de voluntariat.

În perioada 14-19 martie 2022, este planificată plantarea a 75.000 de puieți din speciile de gorun, paltin și frasin, pe întreaga suprafață alocată împăduririi terenului degradat, cu implicarea unităților de învățământ preuniversitar:  Colegiul Tehnic “Victor Ungureanu” Câmpia Turzii, Liceul Teoretic “Pavel Dan” Câmpia Turzii, Școala Gimnazială “Avram Iancu” Câmpia Turzii, Școala Gimnazială “Mihai Viteazul” Câmpia Turzii, Școala Gimnazială “Pavel Dan” Tritenii De Jos, Școala Gimnazială Ceanu Mare, Școala Gimnazială Frata,  Școala Gimnazială Luna,  Școala Gimnazială Ploscoș, Școala Gimnazială Viișoara.

Încă din prima zi, la acțiunile de plantare au fost prezenți peste 100 de elevi de toate vârstele, de la ciclul primar, la cel liceal, însoțiți de cadrele didactice care au făcut echipă bună cu voluntarii Tășuleasa Social și au învățat cum se plantează corect speciile de arbori care cresc în zona Tritenii de Jos.

Pentru că educația nu se oprește în sala de clasă, elevii participanți, prin lecția voluntariatului, au demostrat că mediul și lumea pot fi mai sigure prin contribuția fiecăruia, în parte.

„Formarea elevilor cu o conştiinţă şi o conduită ecologică este o cerinţă deosebit de importantă pentru orice demers educativ şcolar şi extraşcolar. Implicarea elevilor, de la clasele mici şi până la liceu, în activităţile de cunoaştere, înţelegere a unor fenomene din univers, în identificarea şi rezolvarea unor probleme de poluare şi degradare a mediului, are ca rezultat formarea unor convingeri şi deprinderi de apărare, conservare şi dezvoltare a mediului înconjurător. Bazate pe o strânsă colaborare cu familia, comunitatea locală, diverse ONG-uri care derulează proiecte educaționale în parteneriat cu unitățile de învățământ, activităţile practice desfăşurate cu elevii asigură asimilarea multor reguli de comportament care se constituie în elemente de bază în formarea unei educaţii europene a adulților de mâine. Având convingerea că astfel de acțiuni contribuie la formarea unui comportament ecologic la elevii din învăţământul preuniversitar, că apărarea mediului înconjurător trebuie să devină un exerciţiu de practică comunitară, şcoala trebuie să facă acest exerciţiu social cu întreaga populaţie şcolară care„ mâine” va avea răspunderi mari şi concrete în gestionarea raţională a tuturor resurselor de mediu, indiferent dacă vorbim de calitatea aerului, a solului, a pădurilor”, a declarat Marinela Marc, inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Cluj.

via Cluj Today

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.